امروزه با توجه به مشکل اقتصادی ، بیشتر مردم به دنبال اجاق گاز صفحه ای ارزان هستند ولی به درستی که یک اجاق گاز صفحه ای ارزان می تواند قابلیت های یک گاز خوب را دارا  باشد ؟ یک اجاق گاز صفحه ای ارزان باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ در این مقاله سعی داریم شما را با کاربرد و ویژگی های اجاق گاز توکار و گاز صفحه ای ارزان آشنا کنیم . آشپزخانه به عنوان مهم‌ ترین بخش هر خانه‌ ای شناخته می‌شود . تا جایی که لقب قلب خانه را یدک می‌ کشد . آشپزخانه‌ های امروزی نسبت به گذشته کوچک تر شده‌ اند و همین کوچک‌ تر بودن ، استفاده از وسایل با کمترین حجم ممکن را اجتناب ناپذیر کرده است . از این رو ، امروزه استفاده از اجاق گاز های صفحه‌ ای بسیار رواج یافته است . یک گاز صفحه‌ ای استاندارد ، علاوه بر اشغال حداقل فضای ممکن ، باید باعث زیبایی آشپزخانه و آسایش بیشتر خانم‌ های خانه‌ دار شود . به همین دلیل ، نیاز است قبل از اقدام به خرید این محصول ، حسابی تحقیق کنید .

گاز-صفحه-ای-ارزان

موارد مهم در انتخاب گاز صفحه ای ارزان

1 – شکل اجاق گاز صفحه ای ارزان

اولین گزینه‌ ای است که باید مورد توجه قرار گیرد 1 – شکل اجاق گاز صفحه ای ارزان می باشد .

شکل های مختلفی امروزه برای اجاق گاز صفحه ای از سوی برند های معتبر داخلی و یا خارجی در نظر گرفته می شود که انتخاب در بین آن ها کاملا بسته به سلیقه و نظر شما خریداران عزیز دارد .

از مدل‌ های کلاسیک مستطیلی گرفته تا دایره‌ ای و چند ضلعی ، می‌ توانند برای انواع سلیقه‌ ها و طرح‌ های آشپزخانه ، مورد استفاده قرار گیرند .

پس در این مورد سلیقه خودتان را ملاک قرار دهید .

اجاق گاز رومیزی شیشه مشکی

2 –  رومیزی یا توکار یا صفحه ای :

بسته به نوع کاربری ، باید میان مدل‌ های رومیزی و توکار ، یکی را انتخاب کنید .

اجاق گاز های رومیزی معمولا از نوع دو شعله هستند و به دلیل تعداد کم شعله‌ ها ، برای مکان‌ هایی مانند اداره که استفاده از گاز ، محدود به درست کردن چایی یا گرم‌ کردن غذا ست ، مناسب‌ تر می‌ باشند .

اما اجاق گاز های توکار یا صفحه ای که در دو نوع گازی و برقی تولید می‌شوند ، به دلیل وجود تعداد شعله بالاتر ، برای استفاده در منزل گزینه مناسب‌ تری هستند .

مدل‌ های 4 و 5 شعله ، پرطرفدارترین نوع اجاق گاز های صفحه ای هستند .

گاز-صفحه-ای-شیشه-مشکی

زیرا استفاده از یک شعله بزرگتر در مرکز و چند شعله در اطراف ، باعث بیشتر شدن کاربرد این مدل‌ ها در مقایسه با اجاق‌ های 2 و 3 شعله می‌ شود .

3 – پس از خرید و نصب نمی‌ توانید آن را به جای دیگری منتقل کنید .

چون این اجاق‌ ها متناسب با فضایی که در کابینت‌ بندی حال حاضر شما موجود هست خریداری می‌ شوند .

عملا غیر قابل جابجایی هستند و اگر روزی بخواهید خانه‌ تان را عوض کنید و جا به جا شوید نمی‌ توانید اجاق گاز صفحه‌ ای را با خود ببرید .

4 – جنس اغلب اجاق گاز صفحه ای شیشه‌ ای ، سرامیکی و استیل است . زیبایی مدل‌ های شیشه‌ ای را نمی توان نادیده گرفت ، اما به جرات می‌توان گفت که مدل‌های استیل به دلیل دوام بالاتر ، پرطرفدار تر هستند .

 گاز ایرانی

انواع مدل های گاز صفحه ای ارزان

  1. اجاق گاز صفحه ای استیل
  2. اجاق گاز صفحه ای شیشه‌ ای
  3. اجاق گاز صفحه ای استیل شیشه‌ ای
  4. اجاق گاز صفحه ای سرامیکی

اجاق گاز صفحه ای استیل

اجاق گاز صفحه ای استیل یا همان گاز استیل که دامنه بیشتری از تولیدات کارخانه های تجهیزات آشپزخانه را تشکیل می دهد و در بازار نیز طرفداران بیشتری را دارد یکی از مدل های اجاق گاز های صفحه ای می باشد .

اجاق گاز صفحه ای استیل

تنوع اجاق گاز صفحه ای استیل به دو دسته اجاق گاز استیل ساده و اجاق گاز استیل آجدار تقسیم می شود .

در مدل های ساده یک صفحه صاف و صیقلی روی سطح را می پوشاند که هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ نظافت انتخاب راحت تری برای مشتریان خواهد بود .

ولی خوب یه مشکل هم وجود دارد این که جای خط و خش روی آن باقی می ماند .

دسته دوم که همان اجاق گاز های صفحه ای استیل آجدار هست سطح ناهموار تری نسبت به اجاق گاز های استیل ساده را دارند و اگر بخواهیم توضیح بدهیم به صورت نقطه های درشت روی تمام صفحه دیده می شوند .

این مدل اجاق گاز ها خط و خش را نشان نمی دهند ولی در عوض نظافت آن ها سخت تر است .

اجاق گاز رومیزی استیل

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای زیبا کارکردی کاملا مشابه با اجاق گاز های استیل را دارند .  ولی با ظاهری کاملا متفاوت .

صفحه شیشه ای پوشیده شده بر روی سطح اجاق گاز صفحه ای ارزان شیشه ای از سکوریت می باشد و ضخامت استاندارد آن ها ۸ میلیمتر است .

البته بسته به شرکت تولید کننده و کیفیت شیشه استفاده شده بر روی آن از مقاومت در برابر حرارت و ضربه متفاوتی برخوردار می باشند .

نمای ظاهری این اجاق گاز های رومیزی باعث می شود که انتخاب برایمان سخت شود .

چرا که وقتی این مدل را در آشپزخانه قرار می دهیم تازه متوجه می شویم که چقدر هارمونی قشنگی بوجود می آورد .

نظافت این اجاق گاز صفحه ای بسیار راحت انجام می شود و شما با یه پارچه نم دار و البته کمی اتک به راحتی چربی و کثیفی روی گاز را از بین می برید .

این اجاق گاز صفحه ای در رنگ های مختلفی تولید و عرضه می شوند ولی عمده آنها سفید – مشکی و خاکستری می باشد .

گاز-رومیزی-برقی

اجاق گاز صفحه ای استیل شیشه ای

اجاق گاز صفحه ای استیل شیشه ای تلفیقی بین شیشه و استیل می باشد و البته گران تر از مدل های قبلی است و عموما طراحی آنها نیز زیباتر است .
در برخی اجاق گاز صفحه ای شیشه بیشتر روی صفحه کار شده و در برخی استیل .

در بعضی از مدل ها دور کار استیل است و در بعضی دیگر در پایین گاز دقیقا جای ولوم ها .

اجاق گاز صفحه ای سرامیکی

نوع دیگر اجاق گاز های صفحه ای ، صفحات سرامیکی مقاوم به گرما و سرما معروف به گاز های سرامیکی هستند .

مزایای اجاق گاز صفحه ای سرامیکی : 

  •  به راحتی تمیز می شوند 
  • مقاوم در برابر گرد و غبار و سایش و چربی 

برخی از مدل های سرامیکی را با شیشه هم ترکیب کرده اند که این هم برای خود مدلی است .

نکات لازم برای خرید اجاق گاز صفحه ای

اگر دنبال یک اجاق شیک و جمع و جور می‌ گردید ، خوب است بدانید که ویژگی دیگر این اجاق‌ گاز ها کم مصرف بودن و داشتن ضخامتی تنها به اندازه 5 تا 6 سانتی‌ متر است .
این مدل گاز ها فر‌ ندارند و اگر قصد خریدشان را دارید باید به فکر یک فر جداگانه برای آشپزخانه‌ تان باشید .

البته این بستگی به نیاز شما دارد . خیلی‌ ها از فر استفاده چندانی نمی‌ کنند .

تعداد شعله‌ های گاز را براساس فضای آشپزخانه و تعداد افراد خانواده انتخاب کنید . برای خانواده‌ های پرجمعیت گاز های 5 و 6 شعله و برای کم‌ جمعیت‌ ها 3 و 4 شعله بهترین انتخاب است .
موقع خرید ، ایمنی گاز را هم درنظر بگیرید . اجاق گاز های مجهز به فندک و ترموکوپل ایمنی بیشتری دارند . ترموکوپل به محض خاموش شدن شعله به هر دلیل ، جریان گاز را قطع می‌ کند .

اگر سطح میز یا کابینت شما باریک است می‌ توانید اجاق‌ های توکاری را انتخاب کنید که همه شعله‌ های آن در یک ردیف قرار گرفته‌ اند و به شکل مستطیل باریکی هستند .

در هنگام خرید به مسایل ایمنی توجه داشته باشید ، اجاق گاز های مجهز به فندک و ترموکوپل ایمن ترند ، ترموکوپل به محض خاموش شدن گاز به وسیله باد و یا سر رفتن مواد غذایی ، جریان گاز را بطور اتوماتیک قطع می کند و از انتشار گاز در فضا جلوگیری می شود .

اگر سطح میز یا کابینت شما باریک است می توانید اجاق های توکاری انتخاب کنید که همه شعله ها در یک ردیف قرار گرفته و به شکل مستطیلی باریک است .

در هنگام خرید به فاصله بین شعله ها دقت کنید این فاصله باید طوری باشد که بتوانید همزمان چند قابلمه را بدون برخورد با یکدیگر روی گاز قرار دهید .

مهمترین شاخص در اجاق گاز های صفحه ای استاندارد اجباری در آنهاست ، پس در موقع خرید به داشتن نشان استاندارد و همچنین برند و خدمات پس از فروش آن بطور ویژه دقت کنید .

در حقیقت از از برند های معروف و شناخته شده و دارای خدمات پس از فروش خریداری کنید ، زیرا اجاق گاز یک وسیله مهم و پر مصرف است و اگر از برند مرغوب و با کیفیتی نباشد شما مجبورید هزینه های تعمیرات مکرر را تحمل کنید .

گاز-صفحه-ای-5-شعله

بهترین مارک اجاق گاز صفحه ای ایرانی

  • اجاق گاز صفحه ای ارزان ، اجاق گاز صفحه ای کن – can

برند تولید لوازم خانگی کن ، یک برند قدیمی و معروف در زمینه تولید تجهیزات آشپزخانه از جمله اجاق گاز صفحه ای ارزان ، اجاق گاز صفحه ای کن – can می باشد . کن نمادی است از مدیریت موفق ، که توانسته است با استفاده از زیر ساخت های تولید و با استفاده از فن‌ آوری روز دنیا و بکارگیری سیستم های نوین مدیریتی ، از تولید خانگی به یک شرکت جهانی تبدیل شود . کلیه قطعات اجاق گاز صفحه ای کن – can ساخت کشور ایتالیا می باشد . این اجاق گاز صفحه ای با جنس استیل ، شیشه ، سرامیکی ، لعابی ، استیل و شیشه تولید گردیده است . اجاق گاز رومیزی کن – can دارنده ی نشان استاندارد اتحادیه اروپا CE-ORGINAL – گواهینامه سیستم مدیرت یکپارچه – راندمان حرارتی بالا – نشان زرین تضمین و مرغوبیت محصول در صنایع وابسته ساختمان – برگزیده جشواره ملی قهمانان صنعت – چهره ماندگار کیفیت ایران – دارای علامت استاندارد ایران و گرید انرژی A می باشد . شرکت کن – can با استفاده از آخرین تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیای تولید لوازم خانگی و آشپزخانه ، همواره در تلاش است تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان خود  قرار دهد . گاز رومیزی کن – can با استفاده از دانش مهندسان ایرانی و تکنولوژی روز دنیا توانسته نیاز خانواده های ایرانی را برآورده کند . تست های انجام شده شامل : تست تحمل حرارتی تا 300 درجه سانتی گراد برای شیشه ها ، تست ضربه برای شیشه ها ، تست نشت گاز عمومی می باشد .

از جمله از گاز های صفحه ای تولید شده توسط شرکت کن می توان به :

  • اجاق گاز صفحه ای ارزان ، اجاق گاز صفحه ای اخوان – akhavan

شرکت اخوان ، مجموعه ای از زیباترین ، لوکس ترین و باکیفیت ترین گاز های رومیزی را ، در بازار ایران عرضه نموده است و بدین ترتیب این امکان را برای افراد فراهم آورده است ، تا آشپزخانه ی خود را ، با کم ترین هزینه ی ممکن ، تبدیل به آشپزخانه ای لوکس و مدرن نمایند . مجموعه اجاق گاز صفحه ای ارزان ، اجاق گاز صفحه ای اخوان – akhavan در طرح ها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند ، و گزینه ای ایده آل برای هر نوع سیلقه و یا بودجه را ، در اختیار افراد قرار می دهند . مهمترين رويكرد و استراتژی اخوان در حوزه طراحي و توليد ،‌ رضايت مصرف كننده و مشتريان بوده و خواهد بود . به همين منظور كيفيت برتر و كاربری آسان به همراه ايمنی را در اولويت اول تمامی فرايندهای كاری خود در شركت و گروه صنعتی اخوان قرار داده و به آن پايبند بوده است .

اجاق گاز صفحه ای اخوان

قیمت گاز صفحه ای اخوان – akhavan

برای اطلاع از قیمت گاز صفحه ای اخوان – akhavan می توانید به فروشگاه اینترنتی تجهیزات آشپزخانه چینوپ مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 02122337750 تماس بگیرید .

گاز صفحه ای اخوان 

 

  • اجاق گاز صفحه ای ارزان ، اجاق گاز صفحه ای استیل البرز – steel laborz

اجاق گاز صفحه ای ارزان ، اجاق گاز صفحه ای استیل البرز – steel alborz ، یکی از محبوب ترین و مشهور ترین گزینه های موجود در بازار ایران می باشد که علاوه بر ظاهری لوکس و زیبا ، از کیفیت و عملکردی فوق العاده نیز بهره می برد . اجاق گاز صفحه ای استیل البرز – steel laborz کاملا مطابق با استاندارد های روز دنیا ساخته شده و همین امر باعث شده اجاق گاز های این برند در دسته اجاق گاز های ایده آل قرار بگیرد . اجاق گاز های صفحه ای استیل البرز – steel laborz دارای دو دسته اجاق گاز هایی با قطعات ایتالیایی و قطعات ایرانی می باشد . شعله پخش کن های این اجاق گاز توکار با راندمان حرارتی بالا هستند . همچنین دارای ترموکوبل سریع و 40 مدل اجاق گاز صفحه ای توکار در طرح و مدل های مختلف است . شرکت صنایع استیل البرز در راستای نیل به اهداف مشتری مدارانه خود ، تولید محصولات را بر پایه کیفیت قرار داده و با بکارگیری مدرن ترین خطوط تولید در ایران و خاورمیانه و با پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت ، موفق به اخذ گواهینامه ارزشمند از سری اساندارد های ISO 9001:2000 گردیده است .

از جمله مدل های اجاق گاز صفحه ای تولید شده این برند :